Consult Interne begeleider

Donderdag 22/11/2018 

 Methodiek:  
  • Interview (moet niet altijd aan een assessment gekoppeld zijn). Op basis van het interview kan je het hoekje gaan inrichten. 
  • Interview niet enkel rond de interesses in de kunst maar ook rond de invulling van het hoekje en hun voorkeuren. 
  
Uitvoering: 
  • Creahoekje:
  • Niet binnen een bepaald tijdstip, het proces loopt steeds door.
  • De personen zijn vrij in uiting en worden geen moment opgelegd om creatief te zijn (heb je bij vaste interventies wel).  
    Creatieve momenten vinden soms plotseling plaats, een oplossing kan zijn dat je een project hebt dat voortdurend vordert in de tijd. Bijvoorbeeld een hoekje waar ze vrij hun creatieve uiting kunnen loslaten (bv. een blanco boek en materiaal).
  • Het hoekje kan ook voor buitenstaanders (kleinkinderen, kinderen) iets bieden, samenwerking met ouderen. Visueel aantrekkelijk maken voor jong en oud.  
  • Mensen betrekken in de invulling van het creahoekje.
  • Inloopruimte die kan geborgd worden.  
  • Ruimte toegankelijk maken voor mensen met een rolstoel, visueel prikkelen. Permanente kunsttentoonstelling die continue verandert.  
  
Eindproduct: 
  • Het proces is belangrijk, maar zorg dat er een bepaald tastbaar eindproduct bestaat. Het mentaal proces is interessanter en blijft langer bij. 
  • Mentaal een positieve ervaring creëren.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bezoek WZC De Weister 2

Eerste overlegmoment project